DAGENS TUFFASTE BRUD



Dagen börjar med att man missar bussen med typ 30 sekunder, för att hela backen ner till bilvägen är täckt av IS. Och jag har KLACKAR! Tar mig på något vis upp för isbacken och hem igen, tio minuter senare är man på språng igen till nästa buss, byter man skor eller? Nej, på med klackarna igen! Lyckas ändå komma bara 10 minuter försent till första lektionen idag. Topphumör i skolan och så kammade man hem ett MVG på näringsläreprovet. Go home, en halvtimme tidigare. Somnar dock på bussen och vaknar två busshållplatser EFTER min där jag skulle av. Fick alltså gå hem i KLACKAR och HANDVÄSKA mitt på vägen utan trottoar, iskall kyla med så hård motvind att man nästan ramlade framåt när det slutade blåsa i 1 sekund. Tog en halvtimme. Extra. Så efter detta, plus dagens dåliga/bra nyheter känner jag mig helt klart redo för att bli nästa Bond brud. Klarar jag det här klarar jag allt. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback