RANDOM QUESTIONS

1 - Hur länge har du bloggat? Jag har bloggat sedan slutet av 2006.. alltså nästan 4 år nu! Ojojoj, måste nästan checka datumet, då blir det ju 4års jubileum snart!


2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
På den tiden tycker jag inte alls att bloggvärlden ser ut som den gör idag. Jag hade ingen bild alls av bloggvärlden, själv använde jag bloggen som en slags online-dagbok. Vilket jag delvis fortfarande gör! 


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Oj vilken svår fråga, var ju så himla längesen.. Jag ska tänka och återkomma med det svaret!


4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag tycker det är kul med de gamla blogginläggen, jag har förändrats så grovt mycket på 4 år.. och när man tittar tillbaka kommer minnena tillbaka och sånt är viktigt. Man ska inte glömma! 


5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
 Har en del jag följer, men eftersom min data blev stulen försvann alla favoriter så nu har jag inte alls lika många och jag saknar de flesta. Just nu gäller dem vars addresser jag kommer ihåg i huvudet och en fåtal nya. 


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag läser mest modebloggar helt klart men också inredningsbloggar och lite kändisbloggar såklart.


7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Åh nu blev det jättesvårt när jag inte har mina favoriter längre! Men vi tar denna flicka då:
Sara Montazami . Om hon är väldigt olik vet jag inte men vi har väldigt olika liv iaf!


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Åh lik mig nu också! Herre gud.. Hm. Finns nog ingen som verkar väldigt lik mig, jag är one of a kind! Men återkommer med den också då?


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Ja, skulle de tycka nåt speciellt? Nej jag tror inte de tycker nåt speciellt, de följer den själva så..  


10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror jag verkligen, jag är väldigt personlig i min blogg, är mig själv och dock så skalar man ju bort vissa saker i bloggen som man inte vill skriva om men att det skulle göra en annorlunda än i verkligheter tycker jag inte.


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag skulle nog säga att jag har funnit den gränsen, förut var den lite bananas men nu håller den ett jämt tempo. Har nog med att jag har mognat under fyra år också.


12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag bloggar om det mesta, men det skulle isf vara mitt privataste privatliv som sexlivet och saker inom familjen och konflikter mellan kompisar. Det är inget som har på bloggen att göra.


13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Bekräftelse? Nej inte jag. Jag bloggar helt och hållet för min egen skull. Läsarskalan bryr jag mig inte om i den bemärkelsen, klart man blir glad när man har haft extra mycket läsare en dag men det är inget jag strävar så där jättemycket efter.


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Det beror på hur personlig en blogg är, jag tror absolut att det kan kännas som att man nästan känner personen, men så vet man ju också inte hur mycket den döljer och inte skriver om och ur vilket perspektiv den skriver från och ja, det finns tusen saker! Chansen att lära känna en person bara genom att läsa dens blogg känns nog isf minimal.


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej inte än iaf!


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Hehe nej det tror jag inte. Och jag orkar inte gå längre in på frågan.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar.
Ja det har jag. Men nu har jag inte fått elaka kommentarer på väldigt länge!


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Inget jag kommer att tänka på, men absolut inte i andras bloggar.


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Inga nackdelar alls.


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja, det tror jag nog. Inte ger man upp så lätt.


21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Tina Berglund, Ellinor Wallin och resten får göra det frivilligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback