FRIDAY NIGHT

Tjoloahopsan, som den här dagen har varit lång! Hade sovmorgon idag men det kändes inte av eftersom jag hade sovit så jäkla konstigt, typ i dvala mellan vaken och sovande. Asjobbigt så när jag vaknade idag var jag redo att sova igen, på riktigt. Tvingade mig själv att gå upp och göra mig i ordning i alla fall och pulsade ut i snön till bussen. Mötte Issa som var glad som vanligt, skönt att ha någon som kan göra en pigg och glad varje dag :) Vi fick springa till stadsbussen vilket var näst intill omöjligt, vi halkade hela tiden till baka på snön(i alla fall jag) så fort gick det inte, och sen när vi kom till Vaksalatorg blev det en sån jäkla motvind att jag som hade luva trycktes bakåt av ren kraft att det såg ut som att springa i slow motion, riktigt jobbigt. Dessutom skrattade jag typ hela tiden för Issa såg så förbannat kul ut när hon sprang och skulle hoppa över smö snödrivor! Vi hann i alla fall till slut med bussen.. ;)

För att tala om annat så skulle jag ju egentligen varit med Jannice och de andra tjejerna i kväll men jag blev hemma istället. Kändes som en bättre idé av många anledningar. Bl.a att jag var så fruktansvärt trött att jag nog bara hade blivit en börda att va med och sen hade jag sån träningsvärk att jag knappt kunde gå. Sen var det den förbannade kylan som stretar emot hela tiden och varningarna för snökaos. Här har jag lärt mig att man ska ta varningarna på allvar. Tänker på förra året då alla bussar blev inställda, skolan blev inställd och inga kom till jobbet. Ush det var hemskt, speciellt eftersom jag och Patrik varit instända på olika ställen. Nånstans har jag bilder på hur mycket snö det var!

Jag hittade en bild! Vintern förra året, inte var det lite snö inte, bilen är framskottad! ;) Tror det är en halvmeter snö på magasintaket.


Imorgon kommer jag förhoppningsvis äntligen att få träffa min älskling pälskling Patrik! <3 Gissa om jag längtar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback