HOME AT LAST (CHICKENPROBLEM)

Alltså allvarligt, äntligen hemma! Som jag har längtat efter det!
Hann till och med, med den tidiga bussen så kom hem en halvtimme tidigare. På bussen mötta jag Carro, som om jag blev chockad eller när någon helt plötsligt dyker upp framför mig och så är det hon, som går på i Knivsta.
När jag kom hem hade det (thank god) inte blivit mörkt än, här finns ju (fan) inte lyktstolpar så om man inte ska bli överkörd (för att det inte finns någon trottoar!) måste man ha ficklampa. Vilket jag inte har. Tyvärr. Haha.

Mamma ringde mig och bad mig skära upp kycklingen och stoppa den i ugnen. Men USH? Aldrig i livet att jag tar i en rå kyckling? Nä nej, ingen ofärdig kyckling i min närhet. Ända sen jag har vart liten har jag aldrig kunnat titta närmare på en kyckling när den ska skäras upp och är så där ljusrosa och skinnig! (alltid tyckt att det lite, lite, liknar en skär bäbis!?)
Inte kan jag klura ut inte hur dom klarade sig förr i tiden när dom till och med var tvungna att ta livet av kycklingen. Jag nöjer mig tack och lov med att köpa en färdig på ICA. Nothing wrong with that.

Seriöst skillnaden? Vilken skulle ni ta? :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback