Mean people

Vad jag inte förstår är hur elaka vissa kan vara mot andra.
Hur kan vi födas med sån styrka att vi kan skada andra till döds?
Både psykiskt och fysiskt.
Hur kan gud låta allt ske?

Vad jag inte heller förstår, är hur dom närmsta människorna, dina tajtaste vänner eller nära och kära i familjen kan åstadkomma en så enormt stark smärta.
Kanske bara genom små saker.
Jag tycker alla borde tänka på vad det man gör ger för följder. Sånt man säger och sånt man gör, blickar man ger och blickar man får.
Jag vet själv att jag inte är guds bästa barn, men från och med nu ska jag börja tänka på mitt sätt att beté mig och inte ha förutfattade meningar om sånt jag inte vet något om.
Sen är det ända jag kan göra, hoppas, på att någon kommer till samma insikt som jag. Och kanske gör samma sak.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ööh, kvinna lilla, du kommer och säger hur du tycker andra ska vara, sen behandlar du folk i din omgivning som crap rent ut sagt? :S Du är som du är....

2009-03-31 @ 19:23:47
Postat av: Anonym

jag utgår ifrån att du inte känner mig för jag går inte runt och behandlar andra som crap.

sen så tar jag inte kritik från anonyma, så skriv namn nästa gång;)

2009-03-31 @ 22:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback