A short story about Annie

 Annie Mari Erika Andersson

Nu är det så att jag kom på att jag aldrig har haft en personbeskrivning om mig på min blogg så här kommer en.
Jag föddes år 1993 på en söndag, min mamma var helt bestämd på att det skulle bli en Annie och därför har jag ingen aning om vad jag skulle hetat om jag hade blivit en kille.
Jag föddes i Hammarby och bodde i Väsby ända tills mina föräldrar skildes 2001. Jag började bo varannan vecka i Rotebro och Vallentuna innan min mamma bestämde sig för att flytta ut på landet i Rimbo.
Det är där jag bor nästan på heltid nu i ett eget hus på 50 kvadrat och jag letar efter en inneboende.
Jag är naturligt blond men har färgat håret konstant sen i trean och just har jag mörkbrunt hår.
Jag har en helt underbar pojkvän som heter Patrik och han är mitt allt! När vi träffades första gången var det som jag blev kär på ett ögonblick och kunde inte sluta le på en kvart haha. Något måste ha stämt för några dagar senare var vi tillsammans och nu har vi varit det i lite över 3 månader.
Jag har en vän som är som en syster för mig och hon heter Michaela.
Jag ska satsa på att bli antingen stylist eller inredningsarkitekt men det börjar mer och mer luta till stylist eftersom jag älskar allt med smink, hår och naglar osv.
På fritiden brukar jag mest vara med Patrik eller mina andra vänner. Jag går inte på någon sport!
Så, den här informationen borde väl räcka ett tag men ni får väl säga till om ni vill ha en uppdatering och kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Jenny

du klassar mer som inredningsarkitekt eftersom du har det lilla extra. Stylist är nog inte din grej, man tröttnar med det efter typ 5 år, tro mig, jag har jobbat med det i 7 år nu, och jag håller redan på att plugga till annat. men en nära vän till mig blev faktiskt inredningsarkitekt, och hon trivs skitbra, har kommit bra i branchen. bara ett litet tips sådär. Sköt om dig!

2009-01-05 @ 22:07:40
Postat av: Annie

tack för tipset! verkligen:) jo alltså jag har också funderat på ifall man tröttnar och så men jag menar att man kan nog tröttna vilket man än väljer?

sköt om dig med!

Postat av: Jenny

Jo det är klart att det är lätt att tröttna på det mesta. Men jag har bytt jobb hit och dit, och jag själv personligen tycker att det bästa var att sluta som stylist. Det tar på både kropp och huvudet... Hoppas du gör rätt val! Och lycka till!

2009-01-06 @ 12:50:49
Postat av: Annie

Okej, men var det lätt att komma in i stylistbranchen då? och trivdes du till en början?

tack så mycket!

2009-01-06 @ 15:13:16
URL: http://haze.blogg.se/
Postat av: Jenny

Joda, någorlunda, bara man hade en bra grund att stå på så att säga. Jag trivdes, men jag blev väldigt osäker på mitt val redan i 2an, men fortsatte ändå med mitt studerande. När jag väl fick jobb och så efter att jag hade tagit studenten, så tyckte jag att det var kul i början, men sen började man inse att man gjorde samma sak, om och om igen. Det hände lixom inget kul i arbetet, allting blev som en rutin som ältades hit och dit. Dessutom blev det tråkigt i längden, och därav pluggar jag vidare nu, denna gång till något som verkligen intresserar mig, och något där det verkligen händer lite saker i!

2009-01-08 @ 16:44:08
Postat av: Annie

Men vad fick du för jobb då efter att du tagit stundenten? :) Man kan ju bli en hög olika saker väl? Typ som sminkös eller som något annat?

Om man verkligen brinner för det så kan det ju vara värt att satsa på, så tänker jag men.

Vet inte om inredning är så roligt egentligen och jag har jättesvårt att välja hah.. Och om en månad är det ju dags att veta så :)

2009-01-08 @ 20:46:11
URL: http://haze.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag fick jobb på Make up store, fick lägga en hel hög med olika make up'er och sådär, men ändå var det ingenting jag ville syssla med egentligen. Jag har bla jobbat som frisör, stylist, klädrådgivare, nagelexpert etc. Såklart kan man få olika jobb inom de yrket, och det finns ju tusen olika jobb därute som man kan specilicera sig inom. Dessvärre tyckte även jag att det var svårt att välja sådär i början, och det var först nu som jag insåg att jag gjorde totalt fel val. Men om du bara litar på dig själv så ska du se att det går bra. Men jag får den uppfattningen i alla fall att du är en framtida inredningsarkitekt, men du känner ju själv vad du vill! Sköt om dig, lycka till med skolan!

2009-01-09 @ 16:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback