Weednesday


Lite deprimerande inlägg neranför. Förlåt för det men jag tycker sånt där är jätteviktigt! Läs om ni inte gjort det!
Brukar inte uppmana er att läsa min blogg men där har ni nåt av värde!


Temadag låter ju inte så jobbigt men när man bara sitter på ändan och är deprimerad är det jävligt jobbigt. Rumpan smakar säkert trä efter alla timmar på dom där trästolarna..
Man kan ju inte vara glad och le liksom när man hör om alla nazister osv? Deras arier-påhitt och mera? SJUKT säger jag bara.



Kan vi inte bara bestämma en sak här och nu?
Ha ALDRIG förutfattade meningar eller dra alla över en kant. Johnny sa det klart och tydligt och det gick rakt in i mitt huvud. Vi tog upp det senare också och jag tror så mycket skulle bli så mycket bättre om alla bara slutade att ha fördomar!
Ett exempel då, en kille i klassen sa att ALLA lärare var sura under föredraget. Men min lärare propsade på att det minsann inte var ALLA lärare som såg sura ut.
Det är ju sant? Varför bara skrika rätt ut att alla gör ju si eller så när det egentligen bara är en eller två?
Ni fattar? Vi fick i uppgift att tänka på om vi hade några fördomar. Och jag måste erkänna att jag har det.
Men det har väl alla människor eller hur?
Jag har fördomar om Roden skolan i Norrtälje för jag tror inte att dom har lika bra förutsättningar och utbildning som gymnasier i Stockholm eller Uppsala.
Såklart jag tar en skola i Uppsala eller Stockholm.
Men vad vet jag om det egentligen? Jag går inte i Roden, jag kommer inte gå i Roden så då kan jag ju inte säga att det är så?
FÖRDOMAR stavas det. Klart och tydligt. Förlåt för det ärliga uttalandet.
Fördomar mot homosexuella är också helt fel. Jag har inga fördomar mot homosexuella och det kan jag säga helt ärligt.

Bara så små saker är fördomar. Är det ett skämt liksom? Nej. Som när man ser folk gå på stan och man kan tänka liksom, oj om den, eller hur fjortis är hon, ja ni känner igen er?
FÖÖRDOMAR. I dont judge anyone. Vill bara säga. Skulle det inte vara bättre utan all den här skiten med fördomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback