Plastikdrömmar

Igår såg jag Plastikdrömmar - tonåringars snabba väg till skönhet. Det är en Amerikansk dokumentär från 2007 och något som jag tycker alla ungdomar borde se. Killar som tjejer.
Avsnittet handlade om två tjejer som en ville fettsuga sig och en förstora sina bröst.

Kort resume av handlingen.

Dokumentären följer två 16-åriga flickor försöka uppfylla sin stora dröm att plastikoperera sig. Efter att ha nekats operationer av läkare i Storbritannien reser de till Texas för att träffa plastikirurgen Dr. Peter Driscoll. Men innan de själva tillåts lägga sig under kniven måste de bevittna ett kirurgiskt ingrepp på en annan flicka. Kommer upplevelsen att få dem att ändra sig? Under tre månade följer vi tjejerna när de förbereder sig inför Texasresan, träffar kirurgen och andra flickor som opererats, mamman till en flicka som nästan dog på operationsbordet, och slutligen genom läkningsprocessen. Genom intervjuer med tjejerna själva, samt deras familjER och vänner får vi veta vad som drivit dem att ta till plastikkirurgi till varje pris.
/ Från tv 3


Vad tycker ni? Ska man ha en fast ålder på skönhetsoperatíoner (18år) eller ska man få göra det tidigare?
Är det okej att göra det tidigare om man visar att man är mogen nog att ta ett moget beslut?
Jag vill veta allt vad ni har att säga till om!

Jag skulle själv kunna tänka mig att kanske förstora läpparna, men det är nog inget jag tänker göra vid den ålder jag är nu.
Och det är inget jag vill bli beroende av heller, för om man gör det för mycket blir man till slut tvungen att fortsätta eftersom läpparna börjar hänga efter ett tag.
Det fick jag höra när jag jobbade på skönhetssalongen förut.


Här nedanför pratar Linda Rosing med Vakna i The Voice om hennes plastikoperationer.
Lite seriösare kunde det varit och jag skulle inte säga att hon är en bra förebild för unga ..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej inte förstora läpparna, du har ju så fina läppar redan! (:

2009-02-17 @ 20:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback