VAD BETYDER NOBELDAGEN FÖR ER?

GOD MORGON ALLA!
Idag är det nobeldagen, betyder det något speciellt för er?
Jag tänker alltid tillbaka på min lågstadieskola där nobeldagen verkligen var något speciellt! Nobelprisutdelning för dikter, berättelser, framsidor och serier tror jag det var. Alla i hela skolan tävlade och själv kammade jag hem två vinster. En gång i 2an för en dikt och en gång i 5an för en berättelse.
Alla var såklart finklädda hela dagen, tjejerna i klänningar och kjolar och killarna i finbyxor och skjorta haha.
Efter detta blev det finlunch alltid med grillad kyckling som serverades av servitörer och till efterrätt glass i bägare med ett choklad-N som rektorn alltid gjorde helt själv till hela skolan.
Traditioner kan vara riktigt mysiga!
Nu när jag fick höra att det var nobeldagen idag tänkte man ju på den där mysiga dagen en gång om året..
Numera händer det ju inget speciellt. Eller gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback