CHRISTMAS SPIRIT

HAR NI NÅGON CHRISTMAS FEELING HEMMA HOS ER NU, DAGEN INNAN JULAFTON?
Finns ju inte något mycket mysigare än familjen som samlas inför kvällsfika kvällen före julafton, dricker glögg eller varm choklad, bjuder på lite pepparkakor och lussebullar, pratar över tända ljus medans natten är svart och snön glittrar utanför. Sticker i fingrarna bara jag tänker på det. Äkta christmas feeling och man ser hur entusiastiska alla är och hur de yngre syskonens ögon lyser, redan i väntan på jultomten, och man vet att det kommer ta lång, lång tid innan deras ögonlock kommer falla i sömn inatt. Inget går ju upp mot att lyssna på om man kan höra bjällrorna från tomtens renar, eller rentav tomten själv klampa på taket.

Synd nog kommer det inte se ut så för mig ikväll, själv får jag sitta här hemma hos mig och göra.. ja, ingenting. Min familj is going crazy, dagen innan julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback