Gårdagen

Jaa, väckt vid nio, vi åkte till Rotebro o kollade på fiskesaker till bror o jag hittade en ursnygg jacka, men priset talade för sig..
Sen åkte vi till Märsta o där fick jag äntligen träffa min farfar, varit så himla orolig för han den sista tiden. Vi kollade på när dom andra fiskade lite, det var huur kallt som helst så jag trodde jag skulle förlora fötterna allvarligt talat, kunde det bli värre? Allvarligt talat, helt seriöst.. JA, det kan det, o det blev de.

Åkte till Väsby centrum (: Shoppiing yes liksom ^^ Kom hem med en vit lång tröja/ klänning från NOW, en blå klänning på rea från Gina, en svart kort glansig tröja från Gina och tights från MQ.
Sen hann ja inte mer innan alla affärerna stängde :O Jävla skit, skulle ha hur mycket mer som helst liksom o så stänger dom?


Sandra ringde när jag var på väg hem, hon undra om ja ville hänga med henne o Hanna till Hannas nys lägenhet i Uppsala, sure why not?
Tyvärr gick det inte alls som planerat, jag gick på bussen o guess what, både Hanna o Sandra sitter längst bak i bussen för dom fick inte åka med den tidigare:S Men det var bara kul, sällskap från börjar liksom : D

När vi kom till Uppsala var det fett kul. Vi skojade o allt möjligt o skulle ha värsta roliga tjejkvällen tills Hanna ser hennes mammas bil..
Tydligen hade hennes mamma inte litat på henne o trott att vi skulle ha fest o lalal..
Man kan gott säga att allt blev kaos.


Såå kort sammanfattning av min natt.
Vi missade sista bussen, shit? vad gör vi?
Snackar med en annan busschafför som konstaterat att vi inte har nåågon chans alls att komma till Rimbo nu.
Vad föreslår han? Att vi ska ta in på vandrarhem!?
Okej, vi tar tåget till Arlanda eller nåt, oj nu kom upptåget, frågar en kvinna som jobbar där när tåget går, det går åt tierp o sista tåget åt andra hållet gick för 4 minuter sen.
Utropar, Seriöööst? Är vi helt förföljda av otur?
Degar på station.. Funderar på att lifta till Knivsta. Men nej.
Vi får åka gratis med Arlanda bussen som gick tio över ett. Blir avsläppta i Knivsta på statiol. Yeah, vad gör vi nu? Liftar? Nope.
Värmer oss inne på statoil? Yes!
Där inne tjatar Sandra som faaan på att jag ska köpa en vaniljmunk till henne! Blev galen, hon o jag går åt varsitt håll.
Då frågar hon nån firmabil eller nåt om vi får åka med till Stockholm. Han tänker på saken o ja, varför inte?
Vi tre klämmer in oss i baksätet då ingen vill sitta fram. För en gångs skull?
Pinsam jävla tystnad i bilen då Sandra somnar o jag konstant sitter o petar på henne för att hon ska vakna.
Vi kommer fram till Centralstation o tror ni inte den e låst?
Öppnar 05.00..  WTF??
Väntar i 2 timmar..
Tar tunnelbana till danderyd o tar buss till nån annan stans o byter till bussen som äntligen ska gå till Rimbo!
Sandra väcker mig precis som bussen stannar i Rimbo, vi springer som fan till nästa buss som går åt mitt håll.
Sandra övertalar mig att sova hos henne, o jag menar, ge mig en säng, NU!
Visst, jag sover där, Hanna sover hemma.
Klockan är halv sju när vi kommer genom dörren o nu orkar jag inte skriva mer. Fan ..
Vaknar kl 3. Tar 5 buseeen hem, med samma jävla busschaffis som alltid. Hon verkade va förvånad att jag hade busskort.

Dryg som fan e jag just nu, men är äntligen hemma, YES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback